Mediamatika ťa pripraví na život a prácu v 21. storočí a na odborné príležitosti, ktoré dnes ešte ani nepoznáme. Inovácia a flexibilita sú dve kľúčové slová nášho štúdia na UK v Martine.
Mediamatika stojí na troch pilieroch:
1. kreativita
2. kritické myslenie
3. informačno-komunikačné technológia
Sme moderný študijný program, vychovávame informačných profesionálov a profesionálky a v našich študentoch a študentkách podnecujeme kreativitu a out-of-the-box zmýšľanie. Pridaj sa k nám, s mediamatikou sa vo svete nestratíš.
Mediamatika so sídlom v Martine sa ako najmladší a čerstvo akreditovaný študijný program dá na FSEVke študovať na bakalárskom stupni. Na akreditácii pre magisterské štúdium práve pracujeme a mali by sme ju získať v nasledujúcom akreditačnom cykle.
S mediamatikou sa staneš človekom, ktorý sa nebojí kreatívnych riešení, zvláda informačno-komunikačné technológie a dokáže kriticky uvažovať. Tieto vlastnosti ľahko nájdeš u našich hrdých absolventov a absolventiek. Nachádzajú sa medzi nimi úspešní krotitelia webov, copywriteri, marketéri, dátoví analytici, projektoví manažéri či tvorcovia audiovizuálnych diel.
Štúdium u nás prebieha v kombinovanej forme, pretože niektoré predmety si vyžadujú plné nasadenie v krátkom čase.
Zbytočne by sme sa stretávali na workshope fotenia dve hodiny týźdenne, keď je jednoduchšie zobrať techniku, vyraziť do terénu a po týždni sa vrátiť s množstvom nových skúseností a vedomostí. Na zvládnutie teoretických predmetov budeš máť stále dosť času počas semestra.
Prax. Veľa praxe!
Na mediamatike ťa budeme učiť okrem kritického rozmýšľania a argumentácie aj veľa praktických zručností. Tie je dôležité si otestovať v praxi, ktorá je u nás povinná. Praxovať môžeš v jednej z organizácií, s ktorými spolupracujeme, alebo si vybrať vlastnú. Zaručujeme, že pri tom spoznaš množstvo zaujímavých ľudí a určite sa nebudeš nudiť.
Vitaj na Ústave mediamatiky v Martine.
“Venujem sa svojej vášni – Marketingu. Starám sa o reklamné kampane klientov, či už ako freelancer alebo v minulosti aj priamo v reklamnej agentúre. Mediamatika mi dala výborný základ pre moju prácu – z praktického hľadiska som sa naučil pracovať s nástrojmi, ktoré dodnes využívam a z teoretického hľadiska mi dala veľmi dobrý základ pre kritické myslenie.”
“Moja pozícia zahŕňa prácu s dátami, ich vizualizáciu a interpretáciu pre klientov po celom svete. Na mediamatiek sa mi najviac páčilo, že prekračovala hranice jednotlivých odborov zo spoločenských vied a rovnako aj z technického zamerania. Práve tento široký záber mi bol veľmi dobrým odrazovým mostíkom po škole.”
Našich študentov vzdelávajú nielen pedagógovia z prostredia univerzity, ale aj odborníci z praxe – často sú to úspešní absolventi mediamatiky.
Medzi nich patrí napríklad aj vyššie spomenutý absolvent – Mgr. Jan Ladecký, ktorý je zároveň aj naším lektorom a vyučuje predmet Internetový marketing.
Absolventmi a lektormi zároveň sú aj Mgr. Ľubomír Dzurňák (Grafické editory) a Mgr. Maroš Konečný (Informačno-komunikačné technológie).
Do nášho tímu pedagogických odborníkov patria:
prof. Ing. Milan Konvit PhD. učí Úvod do ekonómie, Teória komunikácie, Legislatívne aspekty mediamatiky
doc. PaedDr. Pavol Parenička, CSc. učí Dejiny kultúry a umenia, Estetika, Základy psychológie
doc. Galina Jasečková, CSc. učí Algoritmické myslenie, Logika, Teória argumentácie
Mgr. Juraj Grečnár učí Tvorbu webu, Tvorbu aplikácií pre web a zároveň je študijným poradcom
Ing. Lukáš Vartiak PhD. učí Marketing, Manažment
Podrobnejšie profily našich vyučujúcich nájdeš tu alebo aj tu.
S riaditeľkou mediamatiky sa stretneš na predmetoch, ktoré súvisia s dátami a ich vizualizáciou. Predstaví ti, ako dáta využívať a spracovávať, a tiež ako sa brániť voči rôznym snahám dáta skresliť a ovplyvniť tak tvoju mienku. Svojimi vizualizáciami prispieva k riešeniu súčasnej komplikovanej situácie a pomáha platforme Dáta bez pátosu zrozumiteľne komunikovať dáta o pandémii na Slovensku. Je tiež lektorkou pre iniciatívu Aj ty v IT, kde pomáha malým aj veľkým ženám objavovať čaro práce s dátami.
Objavíte spolu tajomstvá informácií a znalostí ako “posledná konkurenčná výhoda” tejto doby. Na predmete Filozofia informačnej vedy ti ukáže ako prežiť v infosfére alebo či sme súčasťou digitálnej simulácie. To, že na úspech v znalostnej spoločnosti stačí vedieť, kde sú informácie uložené, byť kreatívni a objaviť v mori informácii zaujímavé vzťahy, odhalíš na predmetoch Informačný a znalostný manažment či Organizácie poznania.
Je autorkou niekoľkých vedeckých publikácií a tiež aj zodpovednou riešiteľkou v projekte APVV, ktorý skúma znalostnú spoločnosť. V oblasti informačnej vedy si v tých najlepší rukách.
Prihlášku posielaš elektronicky cez stránku https://e-prihlaska.uniba.sk. Inštrukcie k vyplneniu prihlášky nájdeš tu. Tvoje otázky radi kedykoľvek zodpovieme, neváhaj nám poslať správu.
Sleduj nás na Instagrame alebo Facebooku, kde sa dozvieš najaktuálnejšie informácie z diania ústavu.
Tešíme sa na teba v septembri.
Radi ti pri výbere štúdia pomôžeme. Neváhaj nám napísať správu, ozveme sa čoskoro.